Week 2 Stage Csemő - Reisverslag uit Csemő, Hongarije van Esmee Berg - WaarBenJij.nu Week 2 Stage Csemő - Reisverslag uit Csemő, Hongarije van Esmee Berg - WaarBenJij.nu

Week 2 Stage Csemő

Door: Esmee van den Berg

Blijf op de hoogte en volg Esmee

12 September 2022 | Hongarije, Csemő

05-09

Om 6.30u ging de wekker weer, het weekend zit erop! Om 07.00u doen we de pups naar buiten en geven ze vers water en voer, en vervolgens maken we hun binnenhok schoon. Rond 11.00u zijn we even bij de pups gaan zitten, en daarna om 16.00u ook nog even. Hierna hebben we een poging gedaan tot een aantal goede en leuke foto’s van de pups maken, maar ze waren iets te enthousiast[e-1f62c]Toen zijn we naar de Tollergroep gegaan om ook van hun wat leuke foto’s te maken, maar ook zij waren te enthousiast[e-1f61c]Vervolgens hebben we om 18.00u de pups weer naar binnen gedaan, en ze opnieuw brokjes en water gegeven. Om 22.00u was de laatste ronde voor de pups en hierna zijn ze lekker gaan slapen en wij ook![e-1f634]

06-09

Om 6.30u ging de wekker, om vervolgens om 7.00u alle honden naar buiten te doen, eerst de pups naar hun buiten hok en voer en water geven. Daarna de poedel en toller op het grote veld een rondje laten lopen, ook Doerak moest weer naar buiten. Cézare kwam aangelopen en die moest zijn verblijf weer in. Toen gingen we met Do en Oussi een stuk wandelen over de poesta, toen we terug kwamen moesten de kennels geveegd worden en het water verschoond, vervolgens gingen we Bobbie weer borstelen. Rond 11.00u gingen we even bij de pups zitten en kwamen we bloed in de ontlasting tegen, dus hebben we een giardiatest gedaan, gelukkig negatief[e-1f603]Hierna was het tijd om voor de nieuwe eigenaren van de pups allemaal foto’s te maken van de pups apart van elkaar, vervolgens kregen ze een ontwormingstabletje en konden ze de garage in voor hun middagdutje. Daarna deden we ook de poedelgroep allemaal een ontwormingstablet geven en uiteindelijk de tollergroep nog. Alle honden gingen hierna hun kennels weer in om te rusten tot 15.00u. Toen was het tijd om met Babs en Ona een stuk te wandelen over de poesta, en vervolgens het terrein ontsmetten. Daarna gingen we met de pups op het grote veld een stukje lopen om vervolgens met ze op de veranda te spelen. Toen moesten ze gewogen worden en uit eigen voerbakjes leren eten. Hierna gaan alle honden een rondje op het veld en vervolgens naar binnen om te eten. Na het avondeten was het tijd om de veranda schoon te maken, ook kwamen we erachter dat de puppy’s uit hun hok in de garage waren gebroken[e-1f605]dus ook dit konden we helemaal gaan schoonmaken. Om 21.30 was het tijd voor de laatste uitlaatronde en daarna lekker slapen![e-1f634]

07-09

Vandaag hadden we een dagje vrij, we zijn eerst even mee naar de winkel geweest om 13.30u toen had Helma ons afgezet in het stadje Cegléd. Hier hebben we een beetje rondgelopen en wat souveniertjes gehaald. Terug moesten we met de bus, maar dat was nogal moeilijk, want ze spreken amper Engels[e-1f62c]

08-09

Om 6.30u ging de wekker, de honden moesten om 07.00u uit voor hun eerste wandeling, ook de pups moesten weer allemaal uit aparte voerbakjes eten, dat is nogal een werk[e-1f62c]Toen gingen we met Chief en Ayla een stuk wandelen en daarna de kennels schoonmaken, en de waterbakken met poeder schoonmaken. Daarna was het tijd om het puppyhok in de garage schoon te maken en te desinfecteren met een chloormengsel met water. Vervolgens het puppyhuis even geveegd, en toen hebben we bij de pups gezeten en geoefend met de halsbandjes en riempjes en ze er een stukje mee laten lopen. Om 12.00u moesten de pupjes naar binnen om even te slapen, hier kregen ze een kippenpootje. En daarna gingen we een rondje lopen met alle volwassen honden op het veld, deze gingen hierna hun bench in om ook even te rusten tot 15.30u. In de tijd dat de honden aan het rusten waren hebben wij zelf even lekker gezwommen![e-1f603]Om 15.30u was het tijd voor de honden om weer naar buiten te gaan. Eerst de pups naar hun veldje en voeren en dan de rest van de honden naar buiten en een rondje wandelen met ze. Toen heb ik het garage deel van de puppys schoongemaakt, en daarna zijn we op het pleintje gaan zitten met de honden zodat ze lekker met water konden spelen. Daarna hebben we op de veranda een kennel in elkaar gezet, zodat Boss daar weer wat vaker kan zitten. Toen ben ik met de puppys een rondje gaan lopen, en daarna de tollers in het kennelhuis eten gegeven. Uiteindelijk kregen de pups nog een stukje rauwe kip gekregen en daarna gingen ook hun naar binnen.

09-09

De wekker ging weer om 6.30u, de pups moesten naar hun veldje en de volwassen honden een rondje wandelen. De pups kregen allemaal in een aparte bench hun brokjes. Daarna gingen alle honden weer naar binnen om hun eten te krijgen. Om 9.00u mocht iedereen weer naar buiten en gingen we met Poedels Nina en Thea wandelen op de Poesta. Hierna moest ik het kennelhuis vegen en de waterbakken verschonen. Hierna moest het puppyhuis helemaal leeggehaald worden en vervolgens een grote schoonmaakbeurt krijgen. Alle benches worden schoongemaakt en alle spullen uitgezocht. De benches konden terug op hun plek en de Poedels terug naar binnen. Toen was het om 12.00u weer tijd om de pups te voeren, en naar binnen te doen. Om 15.00u mocht alles weer naar buiten en ben ik het pleintje gaan vegen, daarna het puppyhuis weer ingeruimd, en toen met de honden op het plein gezeten. Om 17.30u gingen alle honden weer naar binnen, wij gingen ons klaarmaken om bij Red Devils wat te eten met een oud stagiair van Helma. We dachten dat het het einde van onze dag was. Maar toen kregen we om 21.00 het nieuws dat Nina de poedel aan het bevallen was. Om 22.45u werden we geroepen, omdat de “eerste” pup geboren was (er was al een misvormde die niet levensvatbaar was), toen om 00.20u werd de 2e geboren. Hierna hebben we besloten toch maar te gaan slapen, omdat de wekker weer om 6.30u gaat[e-1f634]

10-09

Om 6.30u ging de wekker, erg moe na vannacht[e-1f634]Om 7.00u gingen alle honden naar buiten. De pups kregen in de aparte benches hun eten. De rest van de honden gingen na de uitlaatronde weer hun kennel in om eten te krijgen. Om 9.00u gingen ze weer naar buiten. Alle kennels schoongemaakt en de garage waar de puppy’s zitten. Toen zijn we met Ana en Oussi een stukje gaan wandelen. Toen we terugkwamen gingen we met de pups op het pleintje zitten en even met ze spelen. Om 12.00u mocht iedereen weer naar binnen tot 15.30u. De pups kregen om 12.00u nog 60 gram brokjes en gingen ook naar binnen. Wij zijn toen even bij Nina en haar pups gaan zitten, omdat Helma even weg was. Om 15.30 deden we alle honden weer naar buiten. We zijn bij de pups gaan zitten, en hebben met ze geoefend met de halsbandjes. Toen zijn we met de poedels op het plein gaan zitten zodat ze even kunnen spelen met water. Om 18.00u gaat alles weer naar binnen en kregen ze de laatste keer eten.

11-09

Om 6.30u ging de wekker weer, op onze vrije dag[e-1f634] We moesten helpen de pups naar buiten doen en een rondje met de poedels wandelen. Hierna hadden we vrij tot 18.00u, toen moesten we weer helpen de honden uitlaten en voeren. Om 21.30u moest ik nog even helpen de pups naar binnen doen, en dat was alweer het einde van de dag[e-1f603]