Week 5 Stage Csemő - Reisverslag uit Csemő, Hongarije van Esmee Berg - WaarBenJij.nu Week 5 Stage Csemő - Reisverslag uit Csemő, Hongarije van Esmee Berg - WaarBenJij.nu

Week 5 Stage Csemő

Door: Esmee van den Berg

Blijf op de hoogte en volg Esmee

03 Oktober 2022 | Hongarije, Csemő

26-09

Om 08.15u ging de wekker weer. Om 9.00u gingen alle honden naar buiten en zijn we de kennels gaan schoonmaken en hebben we het puppyhuis verbouwd. De poedels zitten vanaf nu in de garage en Do komt in het puppyhuis, omdat ze loops is geworden. Om 10.30u zijn we thee gaan drinken. En hierna hebben we een huisje schoongemaakt die in het puppyhuis komt te staan voor Do. Om 12.00u was het tijd om de pups te voeren en naar binnen te doen. Ook alle andere honden moesten naar binnen en die kregen een lekkere wortel[e-1f955]Om 15.00u mochten alle honden weer naar buiten. We zijn daarna met de nieuwe toller Fleurtje bezig geweest. Haar oren moesten schoongemaakt worden en ze had een flinke borstelbeurt nodig. Hierna hebben we alle honden gewogen, ook de nieuwe tollers die echt veelste zwaar waren[e-1f62b]Om 17.45u zijn we de pups gaan voeren en hebben we die naar binnen gedaan. Toen waren ook de andere honden aan de beurt.

27-09

Om 6.45u ging de wekker weer. Ik moest de pups naar buiten doen en eten geven. Om 9.00u zijn we gestart met alle honden naar buiten doen. De pups moesten naar het pleintje, omdat ze in hun veld bezig gaan vandaag. We moesten om de beurt het kennelhuis en puppyhuis schoonmaken, omdat er iemand bij de pups moest blijven. Tussendoor heb ik Chief nog even geborsteld, omdat hij vanavond gaat oefenen in de loopring voor een show. Hierna zijn we thee gaan drinken. En daarna verdergegaan met onze taken. We hebben alle waterbakken buiten op de velden ververst, Cézare eten gegeven en de velden vrij gemaakt van ontlasting. Ondertussen was het 11.50u en zijn we de pups gaan voeren, vervolgens hebben we ook een rondje met de poedels en tollers gelopen en toen gingen ook hun de kennel in voor het rustmoment. Om 15.00u hebben we alles weer naar buiten gedaan, en zijn we met de puppy’s gaan oefenen met het wandelen aan de lijn. Hierna hebben we met de nieuwe honden een rondje op het veld gelopen, en even met ze met een balletje gegooid, zodat ze wat beweging krijgen. We hebben om 17.00u nog even een half uurtje bij de pups gezeten. En zijn om 17.30u gestart met het lopen van een ronde op het veld met alle honden, en hebben de pups eten gegeven. Alle honden gingen naar binnen en kregen eten. Ook Cézare moest weer eten krijgen. Dit was voor mij het einde van de dag![e-1f634]

28-09

Vandaag hadden we weer een vrije dag. We zijn naar Boedapest gegaan, rond 11.45u namen we de trein vanaf Cégled, om 12.45u waren we dan in Boedapest. We zijn toen bij de mac wat gaan eten, en daarna richting de donau gelopen. Om 16.00u hadden we een reservering bij het zoocafe, hier hebben we tot 17.30u gezeten. Hierna zijn we bij de Lidl boodschappen gaan doen en nog wat souveniertjes gaan halen. Toen zijn we sushi gaan halen om mee te nemen en daarna zijn we weer richting het station gelopen. Om 20.50u zijn we aangekomen, en thuis meteen gaan douche en ons bed in![e-1f634]

29-09

Om 8.30u ging vandaag voor mij de wekker. Om 9.30u zijn we gestart met het naar buiten doen van alle honden. We zijn daarna de kennels gaan schoonmaken en het garage gedeelte van de pups hebben we helemaal gedaan. Daarna was het alweer 12.00u en hebben we de pups gevoerd en naar binnen gedaan. Ook de andere honden zijn naar binnen gegaan. Om 14.30u hebben we alles weer naar buiten gedaan, en zijn we met de pups gaan oefenen met wandelen aan de lijn. Hierna hebben we met de nieuwe honden achter op het veld gelopen en even met een balletje gegooid. Toen zijn we met 2 van de nieuwe honden gaan oefenen met het lopen aan de lijn, dit ging best wel goed (was gezegd dat ze het niet konden). En daarna hebben we ook met de andere 2 (Freya en Zoe) geoefend. Hierna hebben we nog met Oussi en Fleurtje een stukje op de Poesta gelopen, en toen was het alweer 17.00u en tijd om de honden eten te geven en naar binnen te doen. Om 21.30u heb ik nog even geholpen met de honden voor hun laatste ronde en dat was de dag alweer[e-1f634]

30-09

Om 6.45u ging de wekker weer. Ik moest helpen met de pups naar buiten doen[e-1f436]om 7.30u was ik klaar en ben ik gaan ontbijten. Om 9.00u hebben we alle honden naar buiten gedaan en zijn we gestart met schoonmaken van de kennels. Ook hebben we de waterbakken op de velden ververst. Om 10.30u zijn we thee gaan drinken en rond 11.45u zijn we gestart met het wandelen met de nieuwe honden en het voeren van de pups. Hierna hebben we ook met de tollers en poedels gewandeld, en toen is alles naar binnen gegaan voor het rustmoment. Om 15.00u hebben we alle honden weer naar buiten gedaan, en zijn we gaan oefenen met de pups en het lopen aan de lijn, dit ging nu al een stuk beter! Hierna hebben alle pups een kippenstrot gekregen, en zijn we gaan wandelen met de hele groep honden. Om vervolgens bij de snackbar wat te gaan eten, en 3 pups mee te nemen, twee teefjes één reutje.

01-10

Vandaag ging de wekker voor mij om 8.30u. Om 9.00u moesten we de honden naar buiten laten en de kennels schoon gaan maken, door het natte weer hoefde er niet gedweild te worden. Om 10.00u waren we klaar en hebben we met de 2 pups met de zwarte neus bij ons in huis gezeten voor een uurtje, om ze te laten wennen aan in huis zijn bij mensen. Door het slechte weer zaten alle honden om 11.00u al binnen en begon voor ons na een kort gesprekje met Helma en Paul de pauze[e-1f604]Om 14.00u was het droog en hebben we alle honden weer naar buiten gedaan. Toen zijn we met de tollers en poedels een rondje op het veld gaan lopen, zodat vervolgens de hele groep samen met de nieuwe honden achter op het veld konden. Wij zijn toen met de pups gaan oefenen met het wandelen aan de lijn, en vervolgens hebben we Helma en Paul geholpen met het opruimen van het terrein. Door het slechte weer hebben we alle honden om 16.45u alweer naar binnen gedaan, en hebben we ze om 17.30u even kort naar buiten gelaten om hun behoefte te doen en daarna konden ze de kennel weer in en kregen ze eten. Om 21.30u was het tijd voor de laatste uitlaatronde van alle honden. Ik heb hierbij met de pups een paar rondjes op het veld gelopen en toen kon alles weer naar binnen toe![e-1f634]

02-10

Vandaag was onze 2e vrije dag, we gingen met Helma en Paul mee maar de maandmarkt in Lajosmizse. We vertrokken om 7.20u[e-1f634]Toen we aankwamen was het gewoon een soort rommelmarkt, alleen verkopen ze er hier ook dieren zoals: puppy’s, kippen, varkens, geiten en duiven. Rond 10.15u waren we weer terug en hierna heb ik eigenlijk de rest van de dag niets gedaan[e-1f62c]