Week 6 Stage Csemő - Reisverslag uit Csemő, Hongarije van Esmee Berg - WaarBenJij.nu Week 6 Stage Csemő - Reisverslag uit Csemő, Hongarije van Esmee Berg - WaarBenJij.nu

Week 6 Stage Csemő

Blijf op de hoogte en volg Esmee

10 Oktober 2022 | Hongarije, Csemő

03-10

Vandaag ging de wekker om 6.45u, ik moest helpen de pups naar buiten doen en eten geven. Om 9.00u zijn we gestart met het puppyhuis en de garage schoonmaken, de honden van het kennelhuis zaten nog binnen, omdat Rien de klusjesman daar met het hek bezig was. Hierna hebben we de velden vrij gemaakt van ontlasting en alle waterbakken uitgeborsteld en ververst. Toen zijn we rond 10.30u thee gaan drinken op het plein, met de pups erbij. Dit heeft niet lang geduurd.. aan de andere kant van het hek zaten de poedels en Ayla, Ona en Mai. Tijdens het theedrinken was Ayla bovenop Ona gesprongen en was er een flinke vechtpartij ontstaan, omdat Mai zich ermee ging bemoeien. Gelukkig is het allemaal goed afgelopen. Hierna zijn wij even bij de pups gaan zitten, omdat zij heel erg geschrokken waren ervan. Vervolgens hebben we de nieuwe honden nog even gewogen om te kijken of ze al wat af waren gevallen, en dat was zo![e-1f604]Toen hebben we om 11.15u alle honden al naar binnen gedaan, en zijn we om 14.00u weer gestart met alles naar buiten te doen. Ik ben toen het kennelhuis nog even gaan schoonmaken dit was vanochtend nog niet gedaan. Hierna zijn we de poedels gaan borstelen, en vervolgens de nieuwe honden nog, zij kregen ook oordruppels. Toen was het alweer 17.30u en konden alle honden naar binnen en eten krijgen. Dit was het einde van de dag voor mij![e-1f634]

04-10

Vandaag ging voor mij om 8.30u de wekker, om 9.00u zijn we gestart met alle honden naar buiten doen en daarna hebben we alle kennels schoongemaakt. Hierna hebben we de waterbakken ververst en de velden nagelopen. Toen hebben we 40 minuten met Lena en Joy, twee van de nieuwe tollers, over de Poesta gewandeld. Hierna hebben we nog even samen met Helma geoefend met het wandelen aan de lijn met de pups, dit ging vandaag een stuk beter. Toen was het al weer 12.00u en hebben we alle honden naar binnen gedaan voor hun rustmoment. Om 15.00u hebben we alles weer naar buiten gedaan en hebben we alle tollers geborsteld. Helma en Paul zijn hierna met de poedels op de Poesta gaan wandelen en toen hebben wij nog even met de pups op het pleintje gespeeld. Ondertussen was het alweer 17.50u en hebben we de honden naar binnen gedaan en eten gegeven. Om 21.30u heb ik nog even geholpen met de pups naar buiten doen en toen was de dag alweer voorbij![e-1f634]

05-10

Vandaag hadden we een vrije dag, rond 11.00u zijn we door Helma naar het station in Cegléd gebracht om hier de trein naar Budapest te nemen. Hier hebben we een tour rond BudaCastle gedaan. En een beetje de stad rond gelopen. Om 21.15u kermen we weer aan in Cegléd, en hebben Helma en Paul ons opgehaald. Rond 21.30 waren we weer lekker thuis en meteen ons bed in gedoken[e-1f634]

06-10

Om 6.45 ging de wekker, ik moest helpen de pups naar buiten doen en voeren. Om 9.00u zijn we gestart met de kennels schoonmaken en het gedeelte van de puppys in de garage moest vandaag helemaal. Om 10.30u zijn we thee gaan drinken, en daarna hebben we het varkensschuurtje veranderd, Zoe heeft een nieuw hok en Freya krijgt een nieuw hok (2 van de nieuwe tollers), daarna zijn we een hok, kleed en bench gaan schoonmaken. Toen was het alweer 12.10u en gingen alle honden naar binnen toe. Om 15.00u hebben we alles weer naar buiten gedaan. En zijn we verder gegaan met schoonmaken, hierna hebben we samen met Helma de oren van Fleurtje (nieuwe toller) goed bekeken, omdat ze best een heftige oorontsteking bleek te hebben. Nadat dit klaar was hebben we een wandeling met Lena en Joy gemaakt (2 van de nieuwe tollers) over de poesta van ruim 40 minuten. Toen we terugkwamen hebben we het pleintje geveegd en nog even bij de pups gezeten. Om 17.45u was het tijd om de pups te voeren en alle andere honden hun kennels in te doen en ook hun eten te geven. Om 21.30u hebben we alle honden nog voor een laatste keer naar buiten gelaten en toen lekker naar bed gegaan[e-1f634]

07-10

Vandaag ging voor mij om 8.30u de wekker, om 9.00u starten we met alle honden naar buiten doen. Toen zijn we gestart met het schoonmaken van de kennels, hierna hebben we de kennel van Joy en Lena veranderd. En toen zijn we het pleintje gaan vegen. Hierna hebben we Fleurtje haar oren weer gedaan, en toen zijn we met Lena en Joy gaan wandelen op de Poesta. Rond 12.30u kwamen we terug en hebben we alle honden naar binnen gedaan. Toen was het tijd voor de eerste zwemles voor de pups![e-1f604]En ook die gingen hierna naar binnen. Om 15.00u hebben we alles weer naar buiten gedaan, en toen hebben we met de pups geoefend met het wandelen aan de lijn, dit ging weer stukken beter! Toen we hiermee klaar waren hebben we met de tollergroep gewandeld over de velden. En toen heb ik Helma even geholpen met spullen pakken voor de pups die morgen naar hun nieuwe huisjes gaan. En hierna zijn alle honden naar binnen gegaan en hebben ze eten gekregen. Wij zijn om 18.00u naar de snackbar gereden om hier een patatje te eten. Om 21.30u was het tijd voor de laatste ronde voor alle honden, ik moest nog even helpen met de pups naar buiten doen, en Fleurtje moest nog haar oordruppels hebben, daarna lekker mn bed in![e-1f634]

08-10

Vandaag ging om 4.50u de wekker, Helma en Paul vertrokken om 6.00u met de pups en Ayla en Mai naar Nederland. Wij moesten om 5.00u alle honden uitlaten en eten geven, zodat Helma en Paul zich klaar konden maken voor vertrek. Om 5.50u hebben we nog even geholpen met de pups in de bus laden, en hierna lekker voor 2 uurtjes ons bed weer in[e-1f634]Om 8.45u kwam Melinda hier aan om de taken van Helma en Paul over te nemen de komende dagen. Om 9.00u zijn we met zijn drieën gestart met het naar buiten doen van alle honden, het schoonmaken van de kennels en het verversen van de waterbakken. Ook hebben we nog even gauw Fleurtje haar oordruppels gegeven. Om 10.30u hebben Gaby en ik even met de 4 nieuwe tollers op het veld gelopen en met een balletje gegooid. Toen zijn we op het pleintje bij de poedels gaan zitten tot 12.00u en hierna was het alweer tijd voor de middagpauze, dus alle honden gingen naar binnen toe tot 15.00u. Om 15.00u hebben we alles weer naar buiten gedaan, en zijn we met Joy en Lena 40 minuten op de Poesta gaan wandelen. Toen we terugkeren hebben we het pleintje nog even geveegd, en toen om 17.45u zijn we gestart met het wandelen met de honden en hebben alles naar binnen gedaan en gevoerd. Ook hebben we nog even Fleurtje haar oordruppels gegeven. Voor mij was dit het einde van de dag[e-1f634]

09-10

Vandaag had ik een vrije dag. Om 15.00u heb ik Gaby geholpen met het wandelen met Lena en Joy, en daarna met Zoë en Freya. Verder heb ik haar om 18.10u even geholpen met Fleurtje haar oren druppelen en kijken of ze morgen mee moet naar de dierenarts.