Week 1 Stage Csemő - Reisverslag uit Csemő, Hongarije van Esmee Berg - WaarBenJij.nu Week 1 Stage Csemő - Reisverslag uit Csemő, Hongarije van Esmee Berg - WaarBenJij.nu

Week 1 Stage Csemő

Door: Esmee van den Berg

Blijf op de hoogte en volg Esmee

04 September 2022 | Hongarije, Csemő

28-08

Vandaag was de dag waarop Gaby en ik naar Hongarije vertrokken voor onze stage bij Maxcellent in Csemő, Hongarije. Om 11.30u zijn wij vertrokken naar Schiphol om daar vervolgens om 17.00u naar Boedapest te vliegen. Vanwege de verwachte drukte op Schiphol waren wij extra vroeg aanwezig, wat achteraf niet nodig bleek te zijn. Binnen 30 minuten waren we overal doorheen[e-1f62c] Rond 19.00u kwamen we aan in Boedapest, hier kwam Helma (stagebegeleider) ons samen met Bobbie (Toller) ophalen. Op weg naar Helma's huis zijn we in het stadje Cegléd wat gaan eten bij een Bistro. Eenmaal aangekomen bij Helma thuis hebben we een rondleiding door ons huisje gekregen en zat onze reisdag er al weer op!

29-08

Na een heerlijke ochtend uitslapen vertrokken we om 11.30u naar de University of Veterinary Medicine in Boedapest met Bobbie (Toller) en Mai (Thai Ridgeback). Hier had Helma om 13.00u een afspraak voor Bobbie, omdat ze haar maar niet drachtig kreeg na al 3 pogingen gedaan te hebben. Ze wou nu graag weten wat er aan de hand was met Bobbie waardoor het niet lukte. Na een uitgebreid onderzoek door 4 dierenartsen kwam eruit dat Bobbie niet geschikt is voor de fok, en dus helaas opzoek moet naar een nieuw baasje. Na het bezoek aan de Universiteit zijn we teruggegaan naar huis, hier hebben Gaby en ik kennisgemaakt met alle honden (6 poedels, 9 Tollers, 1 Thai Ridgeback, Doerak de Owsharka en de 6 Toller pups). Voor ons was er hierna tijd om bij de pups te zitten, zodat ze ons een beetje leerden kennen, en wij hun[e-1f609] Toen zat onze eerste stagedag er alweer op!

30-08, 31-08

Onze eerste echte werkdagen, om 6.30u ging de wekker. We moesten Helma helpen met de honden op het veld laten. Eerst de 5 poedels en Babs en Ona (Tollers), achter het huis op het veld laten en hier een rondje met ze lopen. Vervolgens de andere Tollers en één poedel op het andere veld loslaten en hier een rondje met ze lopen. Als laatst doen we de pups naar hun veld waar ze tot 18.00u vanavond lekker kunnen spelen en slapen! De andere honden gaan nadat ze hun ding hebben gedaan hun kennel weer in en krijgen dan hun eerste keer brokken. Ze gaan dan om 8.30u weer naar buiten tot 12.00u in deze tijd is er voor ons tijd om de kennels schoon te maken. om 12.00u gaan alle honden hun kennels weer in en hebben ze tot 15.30 de tijd om te rusten met het warme weer, 30 graden[e-1f630] In deze tijd hebben wij even tijd voor onszelf om te lunchen en tijd om bij de pups te zitten. Om 15.30 gingen alle honden weer naar buiten voor een rondje wandelen op hun eigen velden. We gingen op de stoep met alle honden zitten, zodat ze even in het badje konden. Nu mochten ze buiten blijven tot 18.00u en dan is het weer tijd om te eten, deze keer geven we ook Doerak eten, ook de pups gaan nu naar binnen. Op 31-08 zijn we samen met Helma bij een Nederlandse snackbar gaan eten, omdat we dit allemaal wel een beetje misten vanuit Nederland[e-1f61b] Om 22.00u is dan de laatste uitlaatronde.

01-09

De dag waarop Helma naar Nederland vertrok, om 6.30u ging onze wekker weer. Alle honden moesten om 7.00u naar buiten en uitgelaten worden op het veld, om vervolgens hun eerste eten van de dag te krijgen. Om 8.30u starten Gaby en ik beide met het schoonmaken van de kennels in beide kennelhuizen, Gaby bij de Poedels en ik bij de Tollers. Na het schoonmaken vroeg Helma aan ons of we het leuk vonden om met 2 honden een stuk over de Poesta te gaan wandelen, dus hup de regenlaarzen aan, en aan de wandel met Tollers Trix en Bobbie. Na een wandeling van ruim een uur door de regen[e-1f327] kwamen we terug. Het was voor ons tijd om het puppyhok schoon te maken en alle Tollers te borstelen, omdat ze tegen hun loopsheid aanzitten en dus erg gaan verharen[e-1f62c] En alle Poedels langsgaan op van die plakbolletjes die in hun vacht gaan zitten. Hierna vroeg Helma ons om bij de pups te zitten en ze te laten wennen aan rustig op schoot zitten, erg moeilijk voor pups van 8 weken die overal hun tanden in willen zetten[e-1f61c] Om 12.00u werd Helma door Melinda naar het vliegveld gebracht, Melinda zou dan op de honden komen passen, en alle taken van Helma overnemen, behalve de pups die deden Gaby en ik. om 18.00u was het dan weer tijd om de pups naar binnen te doen. om 22.00u de laatste ronde en tijd voor de pups om te slapen![e-1f634]

02-09

Om 6.30u gaat de wekker, de pups moeten naar buiten en gevoerd worden. Vandaag hebben we niet veel gedaan, omdat we alleen de pups hoeven te verzorgen. Om 8.30u hebben we het puppyhok schoongemaakt. Rond 13.00u zijn we bij de pups gaan zitten om weer even bezig te gaan met het rustig op schoot zitten. Ook moesten we de pups goed in de gaten houden, want een van de pups had bloed in de ontlasting en was niet helemaal fit. Hierna hadden we wat tijd voor onszelf en hebben we het huis schoongemaakt. Om 17.00u zijn we nog even een uurtje bij de pups gaan zitten, om ze vervolgens naar binnen te doen en te voeren. Om 22.00u was het tijd voor de laatste uitlaatronde voor de pups en tijd om te gaan slapen[e-1f634]

03-09, 04,09

Weekend! Beide dagen hebben we het grootste gedeelte van de dag bij de pups gezeten, en verder niks gedaan[e-1f605] 04-09 zijn we om 13.00u met Melinda mee geweest boodschapjes doen, en in de avond met haar uiteten geweest! Eigenlijk een heel lui weekend[e-1f61c]

• 10 September 2022 - 09:01

Ilse:

Geweldig ik ben trots op jou dat je dit doet
    Liefs Mama

• 10 September 2022 - 12:40

Madeleine :

Wat leuk Esmee.
    Geniet van je buitenland stage.
    Een mooie ervaring

• 10 September 2022 - 13:48

Diana:

Hoi Esmee, wat een leerzame ervaringen. En wat leuk om je reisverslag te lezen. Heel veel plezier! Groetjes Diana

• 10 September 2022 - 14:24

M:

Ziet er super gezellig uit Esmee dit is echt iets voor jou veel genieten hiervan ❤️