Week 3 Stage Csemő - Reisverslag uit Csemő, Hongarije van Esmee Berg - WaarBenJij.nu Week 3 Stage Csemő - Reisverslag uit Csemő, Hongarije van Esmee Berg - WaarBenJij.nu

Week 3 Stage Csemő

Door: Esmee van den Berg

Blijf op de hoogte en volg Esmee

19 September 2022 | Hongarije, Csemő

12-09

Om 6.30u ging de wekker, alle honden deden we weer naar buiten. Vervolgens met alles een stukje wandelen, en de pups voeren. Na het wandelen gingen de Tollers en Poedels ook weer naar binnen en kregen ze hun eten. Om 9.00u mocht iedereen weer naar buiten. Voor ons was dit het moment om de kennels te gaan vegen en dweilen en de waterbakken te verschonen. Die van Mai moest deze keer extra goed, omdat ze vannacht loops is geworden. Nadat dit klaar was zijn we voor Mai in het puppyhuis een aparte kennel in elkaar gaan zetten, zodat ze hier de 3 weken van haar loopsheid kan zitten en niet bij de reuen kan. Hierna gingen we met de pups oefenen met een stukje lopen aan de lijn. Om 12.00u ging alles weer naar binnen na een klein stukje wandelen. Om 15.30u gaan de honden weer naar buiten, eerst de pups naar hun veldje en dan de Poedels achter op het veld, en de Tollers voor op het veld. Toen hebben we Helma even geholpen met de boodschappen uitpakken, en daarna zijn we met de honden op het plein gaan zitten. Tijdens dit zijn we de Tollers gaan borstelen en daarna kregen ze een lekkere wortel. En toen om 18.00u ging alles weer naar binnen en kregen ze brokjes voor de laatste keer. En dit was alweer het einde van de dag![e-1f603]

13-09

6.30u ging de wekker weer, alle honden moesten om 7.00u naar buiten, de puppys hun eerste eten van de dag en daarna ook de andere honden in hun kennel hun eten. Om 9.00u mocht alles weer naar buiten en zijn wij begonnen met schoonmaken van de kennels. Hierna hebben we alle afvalbakken verschoond en de velden schoongemaakt van ontlasting. Ook de gaten die gegraven waren door voornamelijk Boss hebben we weer dichtgegooid. Toen was het alweer 11.45u en tijd om de pups hun brokjes te geven, hierna met alle honden een rondje op het veld, en vervolgens kon alles weer naar hun kennel en hadden wij vrij tot 15.30u. Om 15.30u moesten alle honden weer naar buiten, daarna ben ik het veld van Doerak gaan maaien op de zitmaaier. En vervolgens Helma geholpen met het in elkaar zetten van kennels voor de nieuwe honden die 25 september komen[e-1f436]Hierna zijn we nog even bij de pups gaan zitten, en toen hebben we ze gevoerd en de garage in gedaan. Toen zijn we met de poedels gaan lopen en hebben we hun eten gegeven, ook hebben we de voerbakken nog even bijgevuld. Alle honden zitten weer binnen en hebben om 21.30 hun laatste uitlaatronde.

14-09

Om 6.30 ging de wekker, we moesten op onze vrije dag even helpen met de honden naar buiten doen. Daarna hebben we alles gevoerd en naar binnen gedaan en zijn vervolgens nog even ons bed ingekropen[e-1f634]Rond 12.30u heeft Helma ons naar het stadje Cégled gebracht en zijn we daar de hele dag geweest. Hier hebben we wat gegeten en tussendoor wat gedronken.Rond 17.15u zijn we bij de Grill Bisztro wat gaan eten. En toen was het om 19.15u tijd om terug te gaan met de bus. Om 20.05u waren we terug bij ons huis, tijd om te douche en dan lekker slapen![e-1f634]

15-09

6.30u ging de wekker, alle honden gingen naar buiten en kregen eten, ook de pups. Toen zijn we om 9.00u begonnen met de kennels schoonmaken en het puppy gedeelte in de garage helemaal leeggehaald en schoongemaakt. Hierna gingen we het voerhok leegmaken en schoonmaken voor de nieuwe voorraad voer. Toen zijn we de bus van Paul gaan uitpakken met 30 zakken voer die het voerhok weer in moesten, dus deze hebben we weer ingepakt. Tussendoor zijn we even wat gaan drinken en toen weer verder gegaan. Rond 12.00u zijn we de pups gaan voeren en hebben die de garage in gedaan voor hun rustmoment, toen zijn we met de poedels en tollers gaan lopen op het veld, en daarna gingen ook hun naar binnen. Om 15.30u zijn alle honden weer naar buiten gegaan en hebben we op het pleintje een badje gevuld en zijn daar met alle teven gaan zitten tot 18.00u. Toen was het weer tijd om met de honden een stukje op het veld te wandelen en de pups te voeren en naar binnen te doen. Ook de tollers en poedels gaan nu weer naar binnen, zij kregen allemaal een stuk vlees. Om 21.30u gingen alle honden nog voor hun laatste ronde even uit, en toen was het tijd om te slapen[e-1f634]

16-09

Om 6.30u ging mijn wekker weer, ik moest de pups naar buiten doen en voeren. Om 9.00u zijn we begonnen met schoonmaken van de kennels en daarna bij de pups gaan zitten. Daarna hebben we met de pups geoefend met wandelen aan de lijn, en vervolgens kwam de dierenarts voor de rabies vaccinatie en anti parasieten pil. Toen was het 12.00u en kregen de pups weer eten en de rest van de honden gingen weer naar binnen. Wij zijn toen met Helma ons huisje gaan verbouwen en anders ingericht. Om 15.30u mocht alles weer naar buiten. In de garage hebben we de ontlasting van de pups opgeruimd en de emmer geleegd. Toen zijn we beginnen met het schoonmaken van de varkensstal waar de 25e van september 5 nieuwe tollers in komen, deze moest geveegd worden en de spinnenwebben weggehaald. Hierna hebben we rond 17.30 alle pups een kippen karkas gegeven en deze hebben ze lekker op het pleintje kunnen opeten. Toen kwamen we erachter dat een van de pups op enthousiaste momenten erg veel pijn heeft, dus deze hebben we in een aparte kennel gedaan met een van zijn rustige zusjes erbij. Hierna kregen ook de poedels een kippen karkas en toen zijn wij ons gaan klaarmaken om bij de Nederlandse snackbar hier in Csemó wat te gaan eten. Voor mij was het hierna het eind van de dag![e-1f634]

17-09

Vandaag ging voor mij om 8.30u de wekker, ik hoefde pas om 9.00u te helpen. De honden gingen naar buiten en hun kennels werden schoongemaakt. Hierna de garage voor de pups nog even schoongemaakt en vervolgens de varkensstal weer verder schoongemaakt een een start gemaakt met het verven ervan. Toen om 11.30u zijn we met zijn alleen even wat gaan drinken en om 12.00u hebben we de pups gevoerd en die naar de garage gedaan, om vervolgens de poedels en tollers hun ronde op het veld te laten, en daarna ook hun naar binnen te doen. Toen zijn we om 15.00u weer verder gegaan met het verven van de varkensstal, dit hebben we tot 17.15 gedaan en toen zijn we nog even met de pups in de garage gaan zitten met wat speeltjes, hierna hebben de pups eten gekregen en zijn ze de garage in gegaan. Vervolgens hebben wij van 18.30u tot 22.00u bij Helma in huis gezeten om bij Nina te blijven (Helma en Paul gingen uiteten met vrienden), hier hebben we wat lekkers gekookt en zijn om 22.00u de honden gaan uitlaten voor de laatste ronde. Toen was het tijd om lekker te gaan slapen![e-1f634]

18-09

Vandaag was onze 2e vrije dag deze week. Ik heb de hele dag niks gedaan[e-1f605][e-1f634]

• 19 September 2022 - 12:43

Anja Klanderman:

Je hebt daar een top tijd zo te lezen!!

• 21 September 2022 - 08:44

Diana:

Mooie lange dagen maak je, succes met de laatste dagen. Wanneer ga je naar huis?